کیک توت فرنگی

مرجع دستور پخت غذاهای ایرانی و فرنگی

کیک توت فرنگی

مرجع دستور پخت غذاهای ایرانی و فرنگی

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لوازم برقی مورد استفاده در فضای آشپزخانه از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و هر کدام نیز به نوبه خود ضروری و مهم به شمار می‌روند.

در این میان پلوپز نیز یکی از وسایل و لوازم برقی پراستفاده در آشپزخانه است که تقریباً می‌توان آن را در هر خانه‌ای مشاهده کرد، از مدل‌های قدیمی و اولیه پلوپز در خانه‌های قدیمی گرفته تا مدل‌های به‌روز و پرامکانات این محصول در خانه‌های جدید.

دستگاه پلوپز سالیان بسیاری است که مورد استفاده خانواده‌های ایرانی قرار می‌گیرد و مدل‌های متفاوت و متنوعی از آن در بازار به فروش می‌رسد. به همین دلیل هم انتخاب پلوپز مسئله‌ای مهم و تأثیرگذار خواهد بود. در این مطلب همراه ما باشید تا به موضوع راهنمای خرید پلوپز بپردازیم و شما را با نکات خرید این محصول آشنا کنیم.

پلوپز‌هایی که امروزه در بازار موجود هستند با داشتن ویژگی‌های بسیار متفاوتی از هم متمایز می‌شوند. به همین دلیل نیز می‌توان آن‌ها را به عنوان گزینه‌های بسیار متنوعی جهت انتخاب شما در نظر گرفت. به طور کلی انواع مدل پلوپز‌هایی که در بازار عرضه می‌شوند بر اساس معیار‌های متفاوتی مثل قدرت، شکل ظاهری، سیستم کنترل حرارت، ظرفیت و... از هم تفکیک می‌شوند.

برند‌های تولیدکننده پلوپز نیز بسیار متعدد و متفاوت هستند، به همین دلیل نیز از میان بهترین برند پلوپز‌ها می‌توان به پارس خزر، فلر، تفال، جی پاس، بوش، مایدیا، ویداس، همیلتون، متئو، هاردستون، فیلیپس، سایا، هوراک، گرند، تکنو، مولینکس، شیائومی، گوسونیک، هایسونگ، بیترون، ساپز، بیشل، پاناسونیک، آریته، کنوود، بهی، پروفی کوک، شارپ و... اشاره کرد.

برای آنکه بتوانید در خرید پلوپز خود موفق‌تر پیش بروید و نتیجه خوبی نیز دریافت کنید باید معیار‌های اولیه را در نظر بگیرید و بر اساس آن محصول خود را انتخاب نمایید. این یعنی پیش از اقدام به خرید پلوپز باید در رابطه با این معیار‌ها با خود به نتیجه مشخصی رسیده باشید. به طور کلی این معیار‌ها شامل چنین مواردی می‌شوند:

 

نوع پلوپز

 پیش از هر چیز شما باید این را بدانید که به دنبال چه نوع پلوپزی هستید و تا چه حد می‌خواهید که از این دستگاه استفاده کنید. اگر صرفاً می‌خواهید که دستگاه پلوپز شما، پلو و غذا‌های ساده‌ای را برایتان آماده کند می‌توانید به سراغ ساده‌ترین انواع پلوپز‌ها بروید، اما اگر می‌خواهید استفاده‌های بیشتر و گسترده‌تری همچون آماده کردن سبزیجات، ماهی، گوشت و... نیز از دستگاه پلوپز خود داشته باشید گزینه‌های متنوع‌تری پیش روی شما قرار خواهند گرفت.

امروزه انواع پلوپز‌های چندکاره‌ای در بازار موجود هستند که می‌توان با صرف هزینه بیشتری به آن‌ها دسترسی یافت. در این صورت می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

 

اندازه پلوپز

 ظرفیت و اندازه پلوپز نیز مسئله مهم دیگری است که باید در رابطه با آن تصمیم‌گیری کنید. در این میان اینکه شما دستگاه پلوپزتان را برای چه تعداد اعضایی در نظر دارید نقش مهم و تعیین‌کننده خواهد داشت. واحد سنتی اندازه‌گیری ظرفیت پلوپز بر اساس حجم فنجان است.

به همین دلیل نیز معمولاً برای مشخص کردن ظرفیت دستگاه پلوپز از این معیار استفاده می‌شود. معمولاً پلوپز‌هایی که ظرفیت آن‌ها ۳ فنجان است می‌توانند برای خانواده‌های یک تا سه نفره مناسب باشند. اگر هم تعداد اعضای خانواده شما بیش از ۳ نفر هستند می‌توانید بر این اساس حساب کنید که به ازای هر نفر یک فنجان در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که معمولاً ظرفیت‌های ۲، ۴، ۶، ۸، ۱۰ و ۱۲ نفره پلوپز در بازار موجود هستند و می‌توانند به همین نسبت برای خانواده‌هایی کم‌جمعیت و پرجمعیت مورد استفاده قرار بگیرند.

جنس پلوپز

 مسئله مهم دیگری که می‌تواند در خرید و انتخاب پلوپز مهم باشد بررسی جنس پلوپز است. امروزه ظروف پلوپزی که در بازار موجود هستند از جنس‌های روحی و تفلون هستند. معمولاً جنس تفلون به دلیل نچسب بودن می‌تواند توسط مشتریان محبوبیت بیشتری پیدا کند.

 

منبع

  • سرآشپز
  • ۰
  • ۰

دستگاه غذاساز بهترین گزینه برای کسانی است که دوست دارند از طعم خانگی غذا بدون صرف کردن ساعتها زمان برای آشپزی لذت ببرند. در حقیقت شما تنها مواد اولیه را آماده می‌کنید و دستگاه غذاساز خرد کردن، مخلوط کردن و تمام کارهای دیگر را در ظرف چند دقیقه برای شما انجام می‌دهد. البته هر غذاسازی قابلیت‌های خاص خود را داشته که هر چه قدر این قابلیت‌ها و امکانات بیشتر باشند، غذاساز شما کاراتر خواهد بود اما نهایتا هزینه خرید و نگهداری آن هم بیشتر و شستن ظروف متنوع آن سخت‌تر و وقت‌گیرتر است.

نکاتی که هنگام خرید باید با آنها توجه کنیم

 

قدرت موتور: در مورد توان یا قدرت موتور با بدانید که بیشتر توان موتور در غذاسازها صرف مخلوط کن و آبمیوه‌گیری خواهد شد. برای کار کردن یک آبمیوه گیری شما به موتوری حداقل با بیش از ۶۰۰ وات قدرت نیاز خواهید داشت. در نظر داشته باشید که هرچه قدرت دستگاه بیشتر باشد کارکرد و دوام بالاتری خواهد داشت.


قابلیت تنظیم سرعت: چندگانه بودن میزان سرعت دستگاه باعث میشود که شما بتوانید بسته به نوع غذایی که قصد تهیه آن را دارید و نرم یا سخت بودن آن یا میزان خرد کردن به قطعات ریز یا درشت، قادر باشید سرعت چرخش موتور را تعیین کرده و غذا را با توجه به سلیقه خودتان تهیه نمایید.


چندکاره بودن دستگاه: هنگام خرید غذاساز به امکانات و چندکاره بودن توجه کنید و محصولی را انتخاب نمایید که بیشترین امکانات را در اختیارتان قرار دهد. به طور مثال یک غذاساز حرفه ایی دارای امکاناتی همچون آب میوه گیری. مخلوط کن، آسیاب، رنده، همزن و آبمرکبات گیری است. پس در نظر داشته باشید که دستگاهی را انتخاب کنید، که علاوه بر کیفیت بالا در مقابل ارزش دستگاه بیشترین امکانات را داشته باشد.


میکروسویچ: میکروسویچ قابلیتی است که اگر پارچ یا هر تکه دیگر خوب روی دستگاه قرار نگرفته یا اینکه در جای خود نصب نشده بود، غذاساز شروع به کار نکند. اگر این تکنولوژی روی غذاساز یا هر دستگاه برقی چند تکه نصب نباشد، ممکن است به محض روشن شدن، دستگاه دچار مشکل شده و همه مواد غذایی شما را روی در و دیوار پخش کند.


تیغه ها: جنس تیغه ها در قسمت آبمیوه گیری و مخلوط کن بهتر است که به جای پلاستیک از استیل ضد زنگ و تیتانیوم باشد، که هم استحکام  و دوام مناسبی دارد و هم کارکرد بهتری در خرد کردن قطعات میوه و مواد غذایی دارد.


دردسترس بودن قطعات: از آنجایی که همیشه احتمال شکستن و خرابی قطعات این دستگا‌ه‌ها زیاد است.  هنگام خرید محصولی را انتخاب کنید. که  علاوه بر قابل تعویض بودن قطعات حساس در دسترس نیز بوده و دارای خدمات پس از فروش گسترده‌ایی باشند.


قابلیت شست‌وشو: برای کسانی که به ماشین ظرفشویی دسترسی دارند بهتر است غذاسازی را تهیه کنند که قابلیت  جدا شدن قطعات و شستشو در ماشین ظرفشویی را داشته باشد در این صورت علاوه بر راحتی شست‌وشو در زمان نیز صرفه جویی خواهید کرد.

 

منبع: چند فاکتور مهم برای خرید غذاساز

  • سرآشپز
  • ۰
  • ۰

امروزه با توجه به مؤلفه‌هایی نظیر تغییر سبک زندگی از سنتی به مدرن، مشغله‌های مختلف مثل چندشغله بودن، ترافیک سنگین، بعد مسافت محل کار تا محل سکونت، فشارها و استرس‌های طول روز در مواجهه با افراد و سایر چیزها باعث شده که اقبال و تمایل عمومی به‌سوی غذاهای آماده در بین سنین مختلف به‌ویژه جوانان، نوجوانان و کودکان افزایش یابد.

زمانی که خسته از محل کار به منزل برمی‌گردید، شاید تهیه ناهار و شام برایتان سخت و دشوار باشد. ساندویچ یکی از انتخاب‌های راحت و سهل‌الوصول است که خیلی زود کارتان را راه می‌اندازد.

برای این کار بهتر است از یک ساندویچ ساز ایرانی یا خارجی استفاده کنید، ساندویچ ساز به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید انواع ساندویچ و اسنک را در بازه زمانی کوتاهی تهیه و نوش جان نمایید.

دستگاه‌های ساندویچ ساز، تهیه ساندویچ خانگی را آسان‌تر و جذاب‌تر می‌کنند، با به‌کارگیری این دستگاه و کمی خلاقیت، قادر خواهید بود با مواد اولیه سالم و متنوع انواع ساندویچ و اسنک را به سلیقه خود و اعضای خانواده تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

 

نکات مهم هنگام خرید دستگاه ساندویچ ساز

  • ساندویچ سازها انواع مختلفی دارند که شما می‌توانید بر اساس نیازتان یکی را تهیه نمایید.
  • نوعی که در خانه‌های ما مورد استفاده قرا می‌گیرد، دارای صفحاتی است که نان تست در آن قرا می‌گیرد و انواع ساندویچ و اسنک با آن تهیه می‌شود.
  • برخی از آن‌ها دارای صفحه‌های گریل هستند که امکان گریل کردن گوشت و سبزی جات را فراهم می‌آورد.
  • نوع دیگر آن، دستگاه وافل ساز خانگی است که همانند ساندویچ ساز کار می‌کند ولی شکل صفحات آن متفاوت است.
  • دو صفحه دستگاه وافل ساز از جنس تفلون، چدن یا آلومینیوم هستند و سطح آن به شکل وافل پنجره‌ای است.
  • با دستگاه ساندویچ ساز می‌توان پیتزا هم تهیه کرد، البته با استفاده از پیتزا ساز یا پیتزا پز که زیرمجموعه ساندویچ سازها محسوب می‌شوند.
  • دستگاه‌های ساندویچ ساز هم از نوع خارجی‌اند و ایرانی که هر دو کار مشابهی را انجام می‌دهند.
  • تهیه ساندویچ در خانه علاوه بر کاهش هزینه نسبت به رستوران و هم‌چنین غذایی سالم و مطلوب، این امکان را به شما می‌دهد که میزان مصرف چربی و کالری را مدیریت کنید.
  • اگر در انتخاب ساندویچ ساز با توان برق مصرفی مناسب دقت نکنید، مصرف بالای برق هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد، این دستگاه‌ها بین ۴۶۰ وات تا ۱۴۰۰ وات توان مصرفی دارند، برای مصارف خانگی، ساندویچ ساز با توان مصرفی ۷۵۰ وات مناسب است.
  • صفحات دستگاه باید نچسب باشد، صفحه متحرک شست‌وشوی ساندویچ ساز را آسان‌تر و مانع آسیب‌دیدگی قطعات الکترونیکی دستگاه می‌شود.
  • ساندویچ سازهای موجود در بازار ظرفیت درست کردن ۲ یا ۴ ساندویچ را دارند، سعی کنید متناسب با تعداد اعضای خانواده ظرفیت را انتخاب کنید، این کار مانع طولانی شدن تهیه غذا و افزایش مصرف برق می‌شود.
  • همه‌ی ساندویچ سازها در قسمت دسته عایق حرارتی دارند، بهتر است دستگاهی تهیه کنید که تمام آن عایق باشد.
  • بعضی از ساندویچ سازها المنت‌هایی دارند که سریع‌تر داغ شده و عمل پخت را زودتر انجام می‌دهند.
  • وجود تایمر در ساندویچ ساز به شما امکان می‌دهد که از زمان اتمام کار دستگاه با خبر شوید.
  • ساندویچ سازها در سه رنگ اصلی سفید، سیاه و نقره‌ای یافت می‌شوند، شما می‌توانید به سلیقه خود انتخاب کنید.

 

منبع : آشنایی با دستگاه ساندویچ ساز و نحوه عملکرد آن

  • سرآشپز
  • ۰
  • ۰

ما ایرانی‌ها عادت داریم که در مهمانی‌های رسمی و خودمانی یا هنگام گشت و گذار در طبیعت حداقل یک وعده کباب را میل می‌کنیم. البته فراموش نکنید که همیشه مقدمات آماده سازی یک کباب دلچسب مهیا نیست و مجبورید که از روش‌های جایگزین بهره ببرید. یکی از این روش‌ها استفاده از تابه گریل می‌باشد که به کمک آن می‌توانید گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات و… را به راحتی گریل کنید.

خرید این وسیله چون ارتباط مستقیمی با سلامت شما عزیزان دارد، باید بسیار مورد توجه قرار گیرد تا بتوانید با آگاهی هرچه تمام‌تر محصولی باکیفیت خریداری کنید. تابه‌هایی که در بازار موجود هستند؛ انواع مختلفی دارند از تابه وُک گرفته تا تابه‌ی گریل. انتخاب هرکدام از این مدل‌های تابه به سلیقه و نیاز آشپزخانه‌ی شما بستگی خواهد داشت. تابه‌ی گریل به دلیل ارتفاع کوتاه و شیارهایی که دارد، لذت و طعم غذای کباب شده را دقیقا برای شما دوستان به ارمغان می‌آورد.

ما در این مطلب قصد داریم به شما دوستان در خرید یک تابه‌ی گریل باکیفیت کمک نماییم. چون سلامتی دوستان ما از هرچیزی مهم‌تر خواهد بود. به همین دلیل است که اطلاعاتی کاربردی و مفید را جمع‌آوری کرده‌ایم تا با خواندن این نکات در انتخابتان سخت گیرانه‌تر عمل کنید. اگر با این مقدمه‌ی کوتاه شما هم به جمع طرفداران تابه‌ی گریل پیوستید، با ما همراه باشید، چون قرار است نکات تازه‌ای را در خصوص خرید تابه بیاموزید.

 

منظور از تابه گریل چیست؟
ماهی‌تابه یا تابه در واقع ظرفی مربعی یا مستطیل شکل است که وظیفه ی آن سرخ کردن مواد غذایی چون گوشت، مرغ، ماهی و… می‌باشد. حال در تعریف گریل کردن باید بگوییم که این کار در واقع نوعی سرخ کردن مواد غذایی است، منتهی در این مدل حرارت از بالا پخش می‌شود اما در سرخ کردن شعله‌ی گاز در قسمت زیرین تابه باعث سرخ شدن مواد غذایی خواهد شد.

البته این حالت در مورد باربیکیو صدق می‌کند، وگرنه مدل تابه گریل به دلیل حرارت از پایین همان کار سرخ کردن را انجام می‌دهد. تنها تفاوت آنها این است که تابه ی گریل دارای یکسری خطوط می‌باشد که حالت کباب و باربیکیو شده به گوشت، مرغ و ماهی می‌بخشد.

 

انواع مختلف تابه گریل موجود در بازار به لحاظ جنس:
تابه گریل آلومینیومی: تابه هایی که از جنس آلومینیوم می‌باشند، باعث می‌شود که حرارت به صورت یکنواخت در سرتاسر تابه پخش شود و در نتیجه غذایی خوش طعم را میل کنید. در قسمت کف تابه گریل معمولا چند لایه نچسب وجود دارد که باعث خواهد شد گوشت، مرغ و ماهی به تابه نچسبد.
تابه گریل استیل: این مدل از تابه‌ها خیلی سریع گرم می‌شوند، استیل آنها حالت ضدزنگ دارد و دچار زنگ زدگی نخواهند شد.طراحی تابه گریل استیل به نحوی است که مواد غذایی به آن نمی‌چسبد و خوراکی‌ها را کاملا یکنواخت گریل خواهد کرد. اگر تابه ای می‌خواهید که در برابر ضربه و افتادن مقاوم باشد، پیشنهاد ما به شما خرید این مدل می‌باشد.
تابه گریل چدن: تابه‌های گریلی که از جنس چدن می‌باشند، دقیقا ویژگی‌ مدل‌های قبل را دارا هستند و در برابر ضربه مقاوم خواهند بود. منتهی هنگام خرید این نوع باید توجه داشته باشید که لعاب کاری شده باشد، در غیر این صورت مواد غذایی به کف ظرف می‌چسبد و دوام بالایی هم ندارد.
تابه سرامیکی: ممکن است شما عزیزان هم شنیده باشید که گفته شده تابه‌های سرامیکی اصلا غذا به آنها نمی‌چسبد و حرارت را هم یکنواخت پخش خواهند کرد. بله این سخن درست است. اما در مورد تابه‌ی گریل سرامیکی صدق نمی‌کند، متاسفانه تابه‌های گریلی که از این جنس ساخته شده‌اند دوام خوبی ندارند و در اثر ضربه یا به زمین افتادن خواهند شکست‌.

 

منبع
 

  • سرآشپز
  • ۰
  • ۰

کتری و قوری جز وسایلی از آشپزخانه است که در همه خانه‌ها یافت می‌شود. برای خرید کتری آن دسته‌ای که منفذی برای خروج بخار آب روی درشان وجود داشته باشد مناسب‌تر است اگر این منفذ روی در کتری نباشد، همه بخار آب به راحتی از لوله کتری خارج نمی‌شود و در نتیجه، آب روی شعله سر می‌رود و باعث خاموش شدن آن می‌شود.

 

مزایای استفاده از کتری برقی

آن‌ها چند مزیت قابل توجه نسبت به کتری‌های سنتی دارند که باعث می‌شود برای مصرف کنندگان هزینه‌های بیشتری را رقم بزند.

مدل برقی کتری‌ها برای پر سرعت مهیا کردن آب جوش مناسب اند به این دلیل که ظرف چند دقیقه آب را به جوش می‌آورند. این کتری‌ها هرچند فضای جدا‌ای بر روی میز آشپزخانه نیاز دارند، ولی در قبال فضای گاز شمارا اشغال نکرده و جای متعددی را نیز نمی‌گیرند. اما نکاتی که بهتر است در زمان خرید کتری برقی به آن‌ها توجه کنید عبارت اند از: نشانگر میزان آب، دکمه اتومات خاموش، دسته راحت، سبک بودن کتری و کم صدا بودن آن.

 

سریع هستند

کتری‌های الکتریکی سریعتر از اجاق گاز یا مایکروویو آب را به نقطه جوش می‌رسانند. اگر می‌خواهید فنجان قهوه خود را سریعتر آماده کنید، کتری برقی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

 

کتری‌های برقی دقیق هستند

در حالی که درجه حرارت مناسب برای کلیه اشخاص چندان اهمیت ندارد، ولی برای هواداران چای اهمیت بسیاری داراست. درجه حرارت مناسب می‌تواند تفاوت متعددی در مزه‌های گوناگون چای ساخت نماید. کسانی که به چای اولونگ یا این که چای سبز علاقه دارند، قادر خواهند بود آب را برای یک درجه مختص تنظیم نمایند.

برای جوشاندن آب نیازی به کتری برقی ندارید، ولی چنانچه می‌خواهید چای و قهوه را با فرکانس‌های مختلفی درست نمائید، می‌توانید با کتری برقی معاش خویش را ساده‌تر نمائید.

 

استفاده از آن‌ها آسان است

تنها کافی است آب را اضافه کنید و دکمه کتری را فشار دهید. کتری‌های الکتریکی با تنظیمات و ویژگی‌های درجه حرارت به راحتی آب را جوش می‌آورند.

انرژی کارآمدتری دارند

کتری‌های الکتریکی نسبت به مایکروویو یا این که کتری سنتی از انرژی کمتری برای جوشاندن آب استفاده می‌نمایند.

کتری‌های خوب تنها ۳-۴ دقیقه برای جوشاندن آب صرف می‌کنند

مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید چای ساز باید بدانید را برای شما توضیح داده ایم.

 

ظرفیت کتری‌های برقی

کتری‌های الکتریکی در بازار با ظرفیت‌های مختلفی از ۱ لیتر تا ۲ لیتر موجود است. معمولا کتری ۱.۵ لیتر برای اکثر مردم کافی است.

اگر بخواهید آب را برای ۱ یا ۲ فنجان چای یا قهوه بجوشانید، کتری یک لیتری مناسب است. با این حال، اگر شما نیاز به آب جوش برای تهیه چای به میزان ۳ تا ۴ فنجان را دارید، یک کتری ۲ لیتری مناسب است.

 

سرعت به جوش آوردن آب

مصرف کنندگان علاوه بر ظرفیت، می‌خواهند بدانند که آب کتری در چه مدتی به جوش می‌آید. دلیل مهمی که مردم از کتری برقی استفاده می‌کنند، همین نکته است که آب را سریع به جوش آورد.

کتری‌های خوب تنها ۳-۴ دقیقه برای جوشاندن آب صرف می‌کنند.

 

گزینه گرم نگه داشتن آب

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این است که توانایی کتری برای حفظ گرم نگه داشتن آب پس از جوش کامل است. برخی از مدل‌ها قادر به نگه داشتن آب در دمای مورد نظر برای حدود ۳۰ دقیقه یا ۱ ساعت هستند، که برای کاربر بسیار مناسب است. بعضی از مدل‌ها حتی گزینه مخصوص به گرم نگه داشتن آب را نیز دارند تا کاربر بتواند هنگام استفاده این ویژگی را انتخاب کند.

اگر نوشیدن انواع نوشیدنی‌های گرم را دوست دارید، از کتری استفاده کنید که قابلیت تنظیم کردن دما را داشته باشد حتما می‌دانید که بهترین دما برای انواع چای و نوشیدنی‌های گرم با هم متفاوت است. به‌عنوان مثال دمای مناسب برای دم کردن چای سبز و سیاه با هم متفاوت است یا بهترین دما برای درست کردن قهوه فوری دمایی کمتر از نقطه جوش است.

 

منبع: 

مزایای استفاده از کتری برقی چیست؟

 

  • سرآشپز
  • ۰
  • ۰

گرچه بسیاری معتقدند که همزن جز وسایل ضروری آشپزخانه به شمار نمی رود اما باید بگوییم که اگر شما اهل پختن کیک و شیرینی هستید ، داشتن این وسیله برای شما بسیار ضروری است. همزن ها وسایلی کاربردی هستند که شما به وسیله آن ها می توانید مواد غذایی را هم بزنید و با یکدیگر مخلوط کنید. همانگونه که پیش از این نیز گفتیم ، این وسایل کاربردی برای افرادی که علاقه زیادی به پخت کیک و شیرینی دارند بسیار ضروری است. چرا که همزدن و مخلوط کردن مواد اولیه کیک مانند آرد ، کره ، تخم مرغ و ... آن هم با قاشق و چنگال کار بسیار خسته کننده ای است. امروزه همزن ها در انواع مختلفی ساخته و وارد بازار شده اند . ما در این مطلب قصد داریم راهنمای خرید همزن را به شما ارائه کنیم. چنانچه قصد خرید یک همزن مناسب را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. 
انواع همزن برقی ویژگی‌های متفاوتی دارند. از جمله این ویژگی ها می توان به نوع همزن ، تعداد سرعت موتور ، تعداد تیغه ها ،  و سایر ویژگی ها اشاره کرد. در ادامه این مشخصه ها را با هم بررسی می کنیم.

 

انواع همزن

همزن ها در دو نوع دستی و برقی در بازار وجود دارند و شما می توانید بر حسب نیازتان یکی از آن ها را خریداری کنید.

 

همزن های دستی

 این همزن ها ، نسل اولیه همزن ها هستند. همزن های دستی بسیار ساختار ساده ای دارند و از یک دسته ، یک میله و یک سر همزن ساخته شده اند. در این همزن ها ، سرعت همزدن به سرعت دست شما برمی گردد .سرعت همزدن مواد غذایی با همزن های دستی به مراتب کمتر از همزن های برقی است. این نوع همزن ها در انواع  گوناگونی تولید شده اند که در موارد مختلفی کاربرد دارند. برخی از آن ها عبارتند از :همزن مسطح ، همزن های دو در یک ، همزن خمیر ، همزن بالونی و همزن دندانه دار . همزن مسطح و همزن های دو در یک برای تهیه سس کاربرد فراوانی دارند. همزن خمیر را می توانید برای همزدن خمیر و مواد اولیه کیک استفاده کنید. همزن بالونی مختص همزدن مواد اولیه کیک است. همزن دندانه دار برای ترکیب کردن مواد مایع مناسب است.

همزن های برقی

همزن های برقی ، نسل جدید همزن ها هستند. در این همزن ها ، از یک موتور الکتریکی برای به حرکت در آوردن سر همزن استفاده می شود و با استفاده از آن ها دیگر نیازی نیست که با حرکت دست خود مواد را هم بزنید. همزن های برقی ، در انواع مختلفی تولید و روانه بازار شده اند که ما اکنون به بررسی دو نوع معمولی و کاسه دار آن ها می پردازیم.

1- همزن برقی معمولی : همزن برقی معمولی ، ساده ترین همزن های برقی هستند. این همزن ها ، دارای دو بخش دسته و سر همزن هستند. طرز کار این همزن ها به این صورت است که شما ابتدا همزن در دست خود می گیرید و را روشن می کنید و سپس با فرو بردن سر در حال چرخش همزن به درون ظرف حاوی مواد غذایی ، آن ها را هم می زنید.

2-  همزن های برقی کاسه دار : این همزن ها را می توان پیشرفته ترین نوع همزن های موجود در بازار دانست. این همزن ها ، همانگونه که از نامشان پیداست دارای کاسه هستند. در همزن های برقی کاسه دار نیازی نیست که همزن را در دست بگیرید و آن را در ظرف مواد غذایی فرو ببرید بلکه شما با قرار دادن مواد غذایی درون کاسه همزن و سپس نصب کاسه در محل مورد نظر و روشن کردن دستگاه ، اقدام به همزدن مواد غذایی می کنید. حجم کاسه ها در همزن های مختلف متفاوت است. ظرفیت کاسه این همزن ها با با واحد لیتر اندازه می گیرند و ضروری است که شما در هنگام خرید ، حتما همزنی دارای ظرف متناسب با ظرفیت مورد نیازتان خریداری کنید.

 

توان دستگاه

توان هر دستگاه الکتریکی در واقع قدرت دستگاه را نشان می دهد و رابطه مستقیمی با میزان مصرف انرژی آن دارد. توان همزن ها نیز همانند سایر دستگاه های الکتریکی با واحد وات مشخص می شود. هر چه توان همزن بیشتر باشد ، سریع تر و آسان تر مواد غذایی را برای شما مخلوط می کند. همچنین توان بالاتر سبب می شود که در استفاده طولانی مدت فشار کمتری به دستگاه وارد شود. در نظر داشته باشید که توان بالاتر به معنای مصرف برق بیشتر نیز هست. توان دستگاه های مخلوط کن حدود 300 وات است.

  • سرآشپز
  • ۰
  • ۰

زودپز در واقع ظرفی در بسته است که با استفاده از فشار و حجم زیادی از بخار، غذا را آماده می کند. در واقع هنگامی که برای طبخ غذا از زودپز استفاده می شود، ویتامین های موجود در غذا حفظ خواهند شد. جنس بدنه زودپز از آلیاژی است که زنگ نمی زند. اولین فردی که دیگ زودپز را اختراع کرد، فیزیکدانی فرانسوی به نام دنیس پاپن در سال ۱۶۷۹ بود. بر روی زودپزها معمولا سوپاپی به نام سوپاپ اطمینان وجود دارد که ضریب ایمنی وسیله را بالا می برد. در صورتی فشار بخار آب خیلی بالا باشد، دریچه موجود در زودپز باز می شود تا بخار اضافی آن خارج شود. زودپزها در دو نوع برقی و گازی به فروش می‌رسند. 

 

نکات مهم خرید زودپز قیمت مناسب

اولین نکته هنگام خرید هر وسیله ای، توجه به قیمت آن است، قیمت زودپزهای موجود در بازار معمولا از ارزان شروع می شود تا گران. خرید هر کدام از آنها به میزان بودجه و نیاز شما بستگی خواهد داشت. همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم، زودپزهای موجود در بازار دارای دو نوع گازی و برقی هستند. شما قبل از خرید زودپز قیمت مناسب، باید مشخص نمایید که به کدام یک از این دو مدل نیاز دارید. انتخاب هر کدام از آنها به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد.

 

جنس بدنه
معمولا جنس بدنه زودپزها از آلومینیوم یا استیل ضد زنگ می باشد. از بین این دو مورد، ما خرید زودپز با بدنه استیل ضد زنگ را پیشنهاد می کنیم، چون هم دوام بالایی دارند و هم سرعت پخت در آن ها بالاتر است. قیمت زودپز هایی با این جنس نسبت به زودپز های آلومینیومی گران تر می باشد.

 

رعایت نکات ایمنی
سعی کنید زودپزی را خریداری نمایید که سیستم قفل خودکار بر روی درب آن وجود داشته باشد. زودپز انتخابی شما باید دارای سوپاپ اطمینان باشد تا در مواقع خطر خیالتان از بابت خروج فشار راحت باشد. این ویژگی باعث جلوگیری از به وجود آمدن خسارت می شود.
برخی از زودپزها فقط یک دسته دارند اما برخی دیگر شامل دو دست هستند. سعی کنید زودپزی با دستگیره های نسوز را خریداری نمایید، هم چنین جنس آنها باید بسیار مقاوم باشد، تا خیالتان از بابت جابه جایی غذا راحت باشد.

 

گنجایش دستگاه
در حال حاضر زودپز های موجود در بازار از کوچک شروع می شوند تا بزرگ. انتخاب و خرید هر کدام از این سایز ها بستگی به تعداد اعضای خانواده تان دارد. گنجایش زودپز ها با واحد لیتر مشخص می شود. معمولا زودپز ۴ لیتری برای خانواده دو نفره مناسب است.

 

فشار زودپز

فشار موجود در زودپز ها با توجه به واحد پوند بر اینچ مربع قابل اندازه گیری است. طبیعی است هرچه فشار موجود در زودپز بیشتر باشد، قدرت و کارایی آن بیشتر خواهد بود. در بیشتر زودپز های موجود بازار میزان فشار ۱۵ می باشد.
برخی از زودپز ها به قابلیت تنظیم فشار مجهز هستند. یعنی با توجه به پخت مواد غذایی مختلف می توانید میزان فشار وسیله را کم یا زیاد کنید. پس سعی کنید زودپزی با این قابلیت را خریداری نمایید.

  • سرآشپز
  • ۰
  • ۰

نکات کلیدی در خرید آون توستر شامل موارد متعددی می شود.در خرید آون توستر یا فر برقی، به عنوان یکی از وسایل کاربردی و کارآمد در محیط های آشپزخانه، مد نظر قرار دادن یک سری نکات، بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. رعایت این اصول به ویژه در هنگام خرید آون توستر و توستر کمک شایانی به استفاده بهینه از این لوازم خانگی پرکاربرد می نماید.

 

ویژگی آون توستر

 به طور کلی، از توستر به منظور برشته و تست کردن نان استفاده به عمل می آید. همچنین این محصولات فضای کمی را در محیط های آشپزخانه به خود اختصاص می دهند. از طرف دیگر فر برقی، برای تسریع در آماده کردن و پخت کوتاه مدت مواد غذایی و داغ کردن پنیر و همینطور انواع پیتزا در طیف وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین با استفاده از این محصولات، قابلیت هایی نظیر آب کردن مواد غذایی یخ زده، پخت انواع کیک، بریان کردن، کباب کردن جوجه، گرم کردن انواع مختلف پیتزا و همینطور نان به نحو مطلوب محقق می شود. به طور معمول، این محصولات فرآیند ایجاد گرما را به وسیله المنت های حرارتی یا فن انجام می دهند که این امر در خرید آون توستر می تواند مد نظر واقع شود. امروزه از این وسایل با عنوان لوازم کار راه انداز، پر استفاده و بسیار پرطرفدار نام برده می شود.

 


 ۱_ در خرید آون توستر، انتخاب مدل های برخوردار از درب های شیشه ای بسیار کاربردی و راهگشا به شمار می آید، چرا که علاوه بر استحکام بالا، فرآیند انجام عملیات پخت و پز برای مصرف کننده قابل رؤیت می باشد.

۲_ یکی از ۵ نکته کلیدی در خرید آون توستر داشتن سینی مخصوص دستگاه های توستر برای تمیز کردن فضای داخل محفظه است که بسیار مؤثر و تاثیر گذار است، چراکه علاوه بر قابل حمل بودن، شستشو و تمیز کردن سینی نیز به راحتی انجام می شود.

5 نکته کلیدی در خرید آون توستر

۳_ با استفاده از انتخابگرهای چرخشی تعبیه شده در این محصولات، به سهولت می توان تنظیمات زمان و نوع پخت و دمای فر برقی را انجام داد. امروزه تحت تاثیر تغییر و تحولات صورت گرفته در طراحی و ساخت آون توستر ها، امکاناتی نظیر قابلیت کنترل از راه دور، استفاده از تایمرهای دیجیتالی و دکمه های تماسی برای این محصولات در نظر گرفته می شود. بسیاری از آون توستر ها، در ساختار خود از یک عملکرد منحصر به فرد به نام کانوکشن (convection) بهره می برند.

5 نکته کلیدی در خرید آون توستر

عملکرد کانوکشن بدین صورت است که علاوه بر ایجاد میزان حرارت بالاتر، این حرارت به شکل یکپارچه و یکنواخت در تمام بخش های توستر انتشار پیدا می کند. در خرید آون توسترهای فاقد این عملکرد، معمولاً فرآیند تولید حرارت برای مواد غذایی از طریق دیواره های آن انتقال می یابد که در این حالت گرما به صورت یکنواخت در تمام قسمت های دستگاه پخش نمی شود. در نتیجه این امر پخت مواد غذایی یکنواخت انجام نمی گردد.

5 نکته کلیدی در خرید آون توستر

این مشکلات با استفاده از فناوری کانوکشن در طراحی این محصولات به نحو مطلوب مرتفع شده است. بر همین اساس، در خرید آون توستر باید به برخورداری از این عملکرد نیز دقت و توجه نمود.

 ۴_ یکی از نکات مهم و حائز اهمیت در خرید آون توستر، استفاده از درب شیشه ای و نشکن در ساختار آن می باشد. همچنین داشتن سینی کشویی متصل به درب، به منظور جمع آوری مواد غذایی داغ دستگاه توستر نیز باید مورد توجه قرار گیرد. سینی دستگاه به گونه ای طراحی شده است که با باز کردن درب می توان سینی را به سمت خود حرکت داد. بر این اساس، بیرون آوردن غذای داغ به راحتی صورت می گیرد.

5 نکته کلیدی در خرید آون توستر

۵ _ برخورداری از سینی دوم و زیر سینی، یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در خرید توستر به شمار می رود. چرا که در این صورت قابلیت جمع آوری و تمیز نمودن مواد غذایی ریخته شده و خرده های نان به سهولت میسر می شود.

 

این ۵ نکته کلیدی در خرید آون توستر را در خاطر داشته باشید و موارد زیر را هم اگر چاشنی نکات قبلی کنید حتماً نتیجه بهتری میگیرین
همچنین این امر در نظافت و تمیز کردن آون توستر نیز به کاربر کمک شایانی می نماید. به عبارت دیگر استفاده از یک سینی در زیر سینی اول در این دستگاه ها از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. برخورداری محصول از پایه و فاصله از کف، از دیگر نکات بسیار مهم در خرید آون توستر محسوب می شود. چرا که عدم دقت به این موضوع با قرار گرفتن دستگاه بر روی سطح کابینت و نشت آب در این قسمت، احتمال برق گرفتگی و خرابی دستگاه بسیار بالا می باشد. بنابراین داشتن پایه و جلوگیری از نفوذ آب به داخل دستگاه طول عمر مفید آن را افزایش می دهد.

  • سرآشپز