کیک توت فرنگی

مرجع دستور پخت غذاهای ایرانی و فرنگی

کیک توت فرنگی

مرجع دستور پخت غذاهای ایرانی و فرنگی

  • ۰
  • ۰

گرچه بسیاری معتقدند که همزن جز وسایل ضروری آشپزخانه به شمار نمی رود اما باید بگوییم که اگر شما اهل پختن کیک و شیرینی هستید ، داشتن این وسیله برای شما بسیار ضروری است. همزن ها وسایلی کاربردی هستند که شما به وسیله آن ها می توانید مواد غذایی را هم بزنید و با یکدیگر مخلوط کنید. همانگونه که پیش از این نیز گفتیم ، این وسایل کاربردی برای افرادی که علاقه زیادی به پخت کیک و شیرینی دارند بسیار ضروری است. چرا که همزدن و مخلوط کردن مواد اولیه کیک مانند آرد ، کره ، تخم مرغ و ... آن هم با قاشق و چنگال کار بسیار خسته کننده ای است. امروزه همزن ها در انواع مختلفی ساخته و وارد بازار شده اند . ما در این مطلب قصد داریم راهنمای خرید همزن را به شما ارائه کنیم. چنانچه قصد خرید یک همزن مناسب را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. 
انواع همزن برقی ویژگی‌های متفاوتی دارند. از جمله این ویژگی ها می توان به نوع همزن ، تعداد سرعت موتور ، تعداد تیغه ها ،  و سایر ویژگی ها اشاره کرد. در ادامه این مشخصه ها را با هم بررسی می کنیم.

 

انواع همزن

همزن ها در دو نوع دستی و برقی در بازار وجود دارند و شما می توانید بر حسب نیازتان یکی از آن ها را خریداری کنید.

 

همزن های دستی

 این همزن ها ، نسل اولیه همزن ها هستند. همزن های دستی بسیار ساختار ساده ای دارند و از یک دسته ، یک میله و یک سر همزن ساخته شده اند. در این همزن ها ، سرعت همزدن به سرعت دست شما برمی گردد .سرعت همزدن مواد غذایی با همزن های دستی به مراتب کمتر از همزن های برقی است. این نوع همزن ها در انواع  گوناگونی تولید شده اند که در موارد مختلفی کاربرد دارند. برخی از آن ها عبارتند از :همزن مسطح ، همزن های دو در یک ، همزن خمیر ، همزن بالونی و همزن دندانه دار . همزن مسطح و همزن های دو در یک برای تهیه سس کاربرد فراوانی دارند. همزن خمیر را می توانید برای همزدن خمیر و مواد اولیه کیک استفاده کنید. همزن بالونی مختص همزدن مواد اولیه کیک است. همزن دندانه دار برای ترکیب کردن مواد مایع مناسب است.

همزن های برقی

همزن های برقی ، نسل جدید همزن ها هستند. در این همزن ها ، از یک موتور الکتریکی برای به حرکت در آوردن سر همزن استفاده می شود و با استفاده از آن ها دیگر نیازی نیست که با حرکت دست خود مواد را هم بزنید. همزن های برقی ، در انواع مختلفی تولید و روانه بازار شده اند که ما اکنون به بررسی دو نوع معمولی و کاسه دار آن ها می پردازیم.

1- همزن برقی معمولی : همزن برقی معمولی ، ساده ترین همزن های برقی هستند. این همزن ها ، دارای دو بخش دسته و سر همزن هستند. طرز کار این همزن ها به این صورت است که شما ابتدا همزن در دست خود می گیرید و را روشن می کنید و سپس با فرو بردن سر در حال چرخش همزن به درون ظرف حاوی مواد غذایی ، آن ها را هم می زنید.

2-  همزن های برقی کاسه دار : این همزن ها را می توان پیشرفته ترین نوع همزن های موجود در بازار دانست. این همزن ها ، همانگونه که از نامشان پیداست دارای کاسه هستند. در همزن های برقی کاسه دار نیازی نیست که همزن را در دست بگیرید و آن را در ظرف مواد غذایی فرو ببرید بلکه شما با قرار دادن مواد غذایی درون کاسه همزن و سپس نصب کاسه در محل مورد نظر و روشن کردن دستگاه ، اقدام به همزدن مواد غذایی می کنید. حجم کاسه ها در همزن های مختلف متفاوت است. ظرفیت کاسه این همزن ها با با واحد لیتر اندازه می گیرند و ضروری است که شما در هنگام خرید ، حتما همزنی دارای ظرف متناسب با ظرفیت مورد نیازتان خریداری کنید.

 

توان دستگاه

توان هر دستگاه الکتریکی در واقع قدرت دستگاه را نشان می دهد و رابطه مستقیمی با میزان مصرف انرژی آن دارد. توان همزن ها نیز همانند سایر دستگاه های الکتریکی با واحد وات مشخص می شود. هر چه توان همزن بیشتر باشد ، سریع تر و آسان تر مواد غذایی را برای شما مخلوط می کند. همچنین توان بالاتر سبب می شود که در استفاده طولانی مدت فشار کمتری به دستگاه وارد شود. در نظر داشته باشید که توان بالاتر به معنای مصرف برق بیشتر نیز هست. توان دستگاه های مخلوط کن حدود 300 وات است.

  • ۹۹/۰۷/۰۹
  • سرآشپز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی