کیک توت فرنگی

مرجع دستور پخت غذاهای ایرانی و فرنگی

کیک توت فرنگی

مرجع دستور پخت غذاهای ایرانی و فرنگی

  • ۰
  • ۰

لوازم برقی مورد استفاده در فضای آشپزخانه از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و هر کدام نیز به نوبه خود ضروری و مهم به شمار می‌روند.

در این میان پلوپز نیز یکی از وسایل و لوازم برقی پراستفاده در آشپزخانه است که تقریباً می‌توان آن را در هر خانه‌ای مشاهده کرد، از مدل‌های قدیمی و اولیه پلوپز در خانه‌های قدیمی گرفته تا مدل‌های به‌روز و پرامکانات این محصول در خانه‌های جدید.

دستگاه پلوپز سالیان بسیاری است که مورد استفاده خانواده‌های ایرانی قرار می‌گیرد و مدل‌های متفاوت و متنوعی از آن در بازار به فروش می‌رسد. به همین دلیل هم انتخاب پلوپز مسئله‌ای مهم و تأثیرگذار خواهد بود. در این مطلب همراه ما باشید تا به موضوع راهنمای خرید پلوپز بپردازیم و شما را با نکات خرید این محصول آشنا کنیم.

پلوپز‌هایی که امروزه در بازار موجود هستند با داشتن ویژگی‌های بسیار متفاوتی از هم متمایز می‌شوند. به همین دلیل نیز می‌توان آن‌ها را به عنوان گزینه‌های بسیار متنوعی جهت انتخاب شما در نظر گرفت. به طور کلی انواع مدل پلوپز‌هایی که در بازار عرضه می‌شوند بر اساس معیار‌های متفاوتی مثل قدرت، شکل ظاهری، سیستم کنترل حرارت، ظرفیت و... از هم تفکیک می‌شوند.

برند‌های تولیدکننده پلوپز نیز بسیار متعدد و متفاوت هستند، به همین دلیل نیز از میان بهترین برند پلوپز‌ها می‌توان به پارس خزر، فلر، تفال، جی پاس، بوش، مایدیا، ویداس، همیلتون، متئو، هاردستون، فیلیپس، سایا، هوراک، گرند، تکنو، مولینکس، شیائومی، گوسونیک، هایسونگ، بیترون، ساپز، بیشل، پاناسونیک، آریته، کنوود، بهی، پروفی کوک، شارپ و... اشاره کرد.

برای آنکه بتوانید در خرید پلوپز خود موفق‌تر پیش بروید و نتیجه خوبی نیز دریافت کنید باید معیار‌های اولیه را در نظر بگیرید و بر اساس آن محصول خود را انتخاب نمایید. این یعنی پیش از اقدام به خرید پلوپز باید در رابطه با این معیار‌ها با خود به نتیجه مشخصی رسیده باشید. به طور کلی این معیار‌ها شامل چنین مواردی می‌شوند:

 

نوع پلوپز

 پیش از هر چیز شما باید این را بدانید که به دنبال چه نوع پلوپزی هستید و تا چه حد می‌خواهید که از این دستگاه استفاده کنید. اگر صرفاً می‌خواهید که دستگاه پلوپز شما، پلو و غذا‌های ساده‌ای را برایتان آماده کند می‌توانید به سراغ ساده‌ترین انواع پلوپز‌ها بروید، اما اگر می‌خواهید استفاده‌های بیشتر و گسترده‌تری همچون آماده کردن سبزیجات، ماهی، گوشت و... نیز از دستگاه پلوپز خود داشته باشید گزینه‌های متنوع‌تری پیش روی شما قرار خواهند گرفت.

امروزه انواع پلوپز‌های چندکاره‌ای در بازار موجود هستند که می‌توان با صرف هزینه بیشتری به آن‌ها دسترسی یافت. در این صورت می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

 

اندازه پلوپز

 ظرفیت و اندازه پلوپز نیز مسئله مهم دیگری است که باید در رابطه با آن تصمیم‌گیری کنید. در این میان اینکه شما دستگاه پلوپزتان را برای چه تعداد اعضایی در نظر دارید نقش مهم و تعیین‌کننده خواهد داشت. واحد سنتی اندازه‌گیری ظرفیت پلوپز بر اساس حجم فنجان است.

به همین دلیل نیز معمولاً برای مشخص کردن ظرفیت دستگاه پلوپز از این معیار استفاده می‌شود. معمولاً پلوپز‌هایی که ظرفیت آن‌ها ۳ فنجان است می‌توانند برای خانواده‌های یک تا سه نفره مناسب باشند. اگر هم تعداد اعضای خانواده شما بیش از ۳ نفر هستند می‌توانید بر این اساس حساب کنید که به ازای هر نفر یک فنجان در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که معمولاً ظرفیت‌های ۲، ۴، ۶، ۸، ۱۰ و ۱۲ نفره پلوپز در بازار موجود هستند و می‌توانند به همین نسبت برای خانواده‌هایی کم‌جمعیت و پرجمعیت مورد استفاده قرار بگیرند.

جنس پلوپز

 مسئله مهم دیگری که می‌تواند در خرید و انتخاب پلوپز مهم باشد بررسی جنس پلوپز است. امروزه ظروف پلوپزی که در بازار موجود هستند از جنس‌های روحی و تفلون هستند. معمولاً جنس تفلون به دلیل نچسب بودن می‌تواند توسط مشتریان محبوبیت بیشتری پیدا کند.

 

منبع

  • ۹۹/۰۷/۱۸
  • سرآشپز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی