کیک توت فرنگی

مرجع دستور پخت غذاهای ایرانی و فرنگی

کیک توت فرنگی

مرجع دستور پخت غذاهای ایرانی و فرنگی

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برای انتخاب پرده باید به عوامل مختلفی دقت کنید. برای مثال انتخاب جنس و رنگ پارچه از نکات اساسی در خرید پرده است. برای انتخاب پارچه حتما انواع پارچه‌های موجود در بازار را بررسی کنید. انتخاب پرده باید با توجه به سلیقه‌های شخصی شما باشد. انتخاب جنس پارچه، رنگ، نوع و طول هنگام خرید پرده مهم هستند. انتخاب کردن می‌تواند مشکل باشد. اما فراموش نکنید که سلیقه شخصی خودتان را نیز در نظر بگیرید. دکوراسیون منزل از جمله پرده‌ها یک انتخاب زیبایی‌شناختی فردی است که منعکس‌کننده سبک شخصی شماست. بعلاوه پرده‌های منزل شما باید از نظر بصری برایتان جذاب باشند.

اندازه پرده نیز باید با اندازه پنجره تطابق خوبی داشته باشد. پس قبل از خرید پرده اندازه پنجره را دقیقا در نظر بگیرید. برای خرید پرده حتما به قابلیت شستشو آن نیز دقت کنید. از نکات مهم دیگر انتخاب سبک و نوع پرده است. برای انتخاب شکل پرده باید به کاربری و دکوراسیون اتاق توجه کرد. برای مثال پرده اتاق خواب، پذیرایی و آشپزخانه متفاوت است.

 

انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه

ممکن است که در نگاه اول، انتخاب یک پرده خاص برای آشپزخانه، از نظر شما مسئله چندان مهمی نباشد.  در حالی که این کار اصلا کار پیچیده و سختی نیست، مهم است که هنگام خرید پرده چند نکته مهم و ترفند کاربردی را در نظر داشته باشید تا بتوانید به راحتی، بهترین گزینه را انتخاب کنید. اول از همه، جنبه‌های خاصی از آشپزخانه شما وجود دارد که باید خوب به آن‌ها توجه کنید:

  • اندازه محیط و ارتفاع آشپزخانه.
  • منابع نور آشپزخانه (طبیعی و مصنوعی).
  • اندازه پنجره آشپزخانه.
  • و رنگ و سبک لوازم آشپزخانه شما.

این خصوصیات به شما کمک می‌کنند تا بهتر متوجه بشوید که چه نوع پرده‌ای برای آشپزخانه شما مورد نیاز است. این ویژگی‌ها، به خصوص زمانی از اهمیت ویژه برخوردار می‌شوند که باید رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر آشپزخانه شما باریک و بلند با سقفی کم ارتفاع است، به هیچ وجه نباید دنبال یک پرده به رنگ تیره و پررنگ باشید؛ چون این رنگ پرده‌ها می‌توانند آشپزخانه شما را حتی از حالت عادی هم باریک‌تر به نظر برسانند و میزان نور طبیعی ورودی به فضای آشپزخانه را کاهش بدهند.

در حال حاضر پرده‌هایی بسیار زیبا با الگوهای ساده، رنگ‌های خنثی و درجه‌های مختلف شفافیت در بازار وجود دارند که می‌توانند جذابیت و زیبایی فضای آشپزخانه شما را دو چندان کنند. به خصوص اگر فضایی که در اختیار دارید کوچک باشد، می‌توانید با استفاده از یک پرده مناسب، دکوراسیون آشپزخانه را خیلی شیک و زیبا انتخاب کنید. ولی اگر فضای آشپزخانه شما چندان کوچک نیست، می‌توانید به جای خرید پرده، سفارش دوخت یک پرده مطابق با فرم آشپزخانه و سلیقه شخصی خودتان را بدهید.

نکته مهم دیگری که در هنگام انتخاب پرده آشپزخانه باید به خاطر داشته باشید این است که نگهداری از آن چقدر آسان یا سخت است. از آنجایی که اکثر پرده‌ها از پارچه دوخته می‌شوند، با گذشت زمان کثیف می‌شوند به ناچار باید آن‌ها پایین بیاورید و بشویید. به همین دلیل بهتر است سعی کنید جنس و مدل پرده‌ای را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید، که به راحتی از میله پرده جدا شده و نحوه شستشوی آن نیز سخت نباشد.

  • سرآشپز
  • ۰
  • ۰

کتری و قوری جز وسایلی از آشپزخانه است که در همه خانه‌ها یافت می‌شود. برای خرید کتری آن دسته‌ای که منفذی برای خروج بخار آب روی درشان وجود داشته باشد مناسب‌تر است اگر این منفذ روی در کتری نباشد، همه بخار آب به راحتی از لوله کتری خارج نمی‌شود و در نتیجه، آب روی شعله سر می‌رود و باعث خاموش شدن آن می‌شود.

مزایای استفاده از کتری برقی

آن‌ها چند مزیت قابل توجه نسبت به کتری‌های سنتی دارند که باعث می‌شود برای مصرف کنندگان هزینه‌های بیشتری را رقم بزند.

مدل های مختلف کتری برقی برای پر سرعت مهیا کردن آب جوش مناسب اند به این دلیل که ظرف چند دقیقه آب را به جوش می‌آورند. این کتری‌ها هرچند فضای جدا‌ای بر روی میز آشپزخانه نیاز دارند، ولی در قبال فضای گاز شمارا اشغال نکرده و جای متعددی را نیز نمی‌گیرند. اما نکاتی که بهتر است در زمان خرید کتری برقی به آن‌ها توجه کنید عبارت اند از: نشانگر میزان آب، دکمه اتومات خاموش، دسته راحت، سبک بودن کتری و کم صدا بودن آن.

سریع هستند

کتری‌های الکتریکی سریعتر از اجاق گاز یا مایکروویو آب را به نقطه جوش می‌رسانند. اگر می‌خواهید فنجان قهوه خود را سریعتر آماده کنید، کتری برقی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

کتری‌های برقی دقیق هستند

در حالی که درجه حرارت مناسب برای کلیه اشخاص چندان اهمیت ندارد، ولی برای هواداران چای اهمیت بسیاری داراست. درجه حرارت مناسب می‌تواند تفاوت متعددی در مزه‌های گوناگون چای ساخت نماید. کسانی که به چای اولونگ یا این که چای سبز علاقه دارند، قادر خواهند بود آب را برای یک درجه مختص تنظیم نمایند.

برای جوشاندن آب نیازی به کتری برقی ندارید، ولی چنانچه می‌خواهید چای و قهوه را با فرکانس‌های مختلفی درست نمائید، می‌توانید با کتری برقی معاش خویش را ساده‌تر نمائید.

استفاده از آن‌ها آسان است

تنها کافی است آب را اضافه کنید و دکمه کتری را فشار دهید. کتری‌های الکتریکی با تنظیمات و ویژگی‌های درجه حرارت به راحتی آب را جوش می‌آورند.

انرژی کارآمدتری دارند

کتری‌های الکتریکی نسبت به مایکروویو یا این که کتری سنتی از انرژی کمتری برای جوشاندن آب استفاده می‌نمایند.

کتری‌های خوب تنها ۳-۴ دقیقه برای جوشاندن آب صرف می‌کنند

مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید چای ساز باید بدانید را برای شما توضیح داده ایم.

  • سرآشپز